3 خطوات لعيون رائعه :)



عيونك هى مرأتك. هى اللى بتشع بهجه وفرحه. هى اللى بتسيب اكبر انطباع عن شخصيتك. 

مشاكل منطقه ما حول العين بتطفى جمالك. بتظهرك مرهقه او كبيره فى السن. او حزينه.

من النهارده مفيش الكلام ده. من النهارده كل يوم بيعدى عليكى هتصغرى فيه فى السن اكتر وتعكسى حركه الوقت وتأثيراته على بشرتك ومنطقه ما حول عينيك, فقط ب 3 خطوات بسيطه وغير مكلفه :)

مشاكل منطقه ما حول العينين بتتلخص فى:
- هالات سوداء.
- خطوط رفيعه او تجاعيد.
- أنتفاخ .
- جلد رقيق واقل سمكا من باقى الوجه وبالتالى المظهر المرهق.

كل المشاكل دول تقدرى تقضى عليهم ب 3 خطوات البسيطه الأتيه:

1. تغسلى وجهك وعينيكى بغسول مناسب ويا حبذا لو كان طبيعى مثل الصابون الأفريقى الأسود (إحدى منتجات شيا بيوتى) وتزيلى اى أثار لمكياج او اتربه وملوثات من على بشرتك. جففى برفق ثم بقطعه قطنه وماء ورد بارد تمسح بشره الوجه ومنطقه ما حول العينين.

2. خدى قطعه من زبده الشيا الخام (إحدى منتجات شيا بيوتى) وضعيها فى راحه يدك ودلكيها برفق حتى تذوب ثم ضعى منها على العضمتين حول العينين من الأسفل ومن الأعلى. وبخفه ورفق بإستخدام الأصبع الصغير امسحى حول العينين من الداخل للخارج فى الأسفل والأعلى.

3. مارسى تمارين منطقه ما حول العينين والتى لن تستغرق سوى دقائق قليله جدا من وقتك. تجديها هنا (تمارين لمنطقه ما حول العينين)

أجعلى هذا برنامج يومى لكى تمارسيه قبل خلودك للنوم. وأحرصى على نوم 6 ساعات متتاليه على الأقل يوميا + شرب الماء بإستمرار + الأكل الصحى + وقايه عنيكى من الشمس بنظارات شمس صحيه

داومى على هذا البرنامج وسوف تشعرين بالفرق بنفسك ومن اول يوم.

ملحوظه: زبده الشيا الخام غنيه بالفيتامينات ومضادات الأكسده والأحماض التى تعمل على ازاله التجاعيد واستعاده مرونه الجلد وشبابه ووقايته من الأضرار السيئه لأشعه الشمس وعوامل التأكسد.

لمزيد من المعلومات عن زبده الشيا الخام وتمارين استعاد شباب الوجه والنضاره. (كل ما تحتاجين معرفته عن زبده الشيا الخام)

أحصلى على زبده الشيا الخام من Shea Beauty



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق